Kommunikation på Golfbaren
-
En av huvudingredienserna till väl fungerande service på Golfbaren är god kommunikation, inte bara internt, utan även mellan oss som aktörer och våra besökare. Några av de arbetsområden där kommunikation används som främsta verktyg är bl. a inom vår receptions- och bokningstjänst som bygger på kontinuerliga dialoger och där kommunikationen är vår främsta byggsten. På Golfbaren har receptionisttjänsten ett tätt samarbete med bokningsavdelningen och många gånger löper arbetssysslorna in i varandra. Vi som arbetar med bokning och reception varvar våra ansvarsområden och ser detta som en styrka då vi får att vara behjälpliga för våra bokande besökare genom hela processen från första kontakt, under själva besöket och är slutligen de som önskar gästen en fortsatt fin dag.
Bokningstjänsten på Golfbaren innebär ett grundläggande arbete för planerade besök. Till bokning hör spel- och matsugna gäster av sig för att boka in en vistelse. Oavsett om det handlar om att komma förbi för en munsbit med spel eller endast det ena av alternativen, så har gästen här chans att planera sitt besök med vägledning av en kunnig bokare. Här kan man som gäst boka in och planera för besök, event eller konferenser, få chans till titt innan vistelsen eller göra specialbeställningar om så önskas. Som bokare jobbar du med flera kommunikationskanaler i form av webb, sociala medier, telefon, fysiska samtal, möten via event, mässor och expo. Variationerna är flera och möjligheterna många när det kommer till att planera och genomföra sina besök hos oss och då är kommunikationen extra viktig för att slutresultatet ska motsvara förväntningarna.
Golfbarens receptionstjänst är främst anknuten till vår inomhusverksamhet på SWING by Golfbaren i Vasastan. Här är vi i receptionen både de första- och sista besökande gäster möter. Vi utgör till stor del första intrycket gästen får av verksamheten och är även en del i hur de känner när de lämnar. Service är en självklarhet och här är det oerhört viktigt att man kan känna- och läsa av olika situationer och gäster och utifrån det vara flexibla och anpassningsbara.
Ingen gäst är den andra lik, ingen dag är densamma som gårdagen. Flexibilitet och lyhördhet i kommunikationen med gäst är några av våra nyckelorden för både bokning och reception på Golfbaren.